Lähettäjä: Miettinen Raija
Lähetetty: 28. kesäkuuta 2010 9:10
Vastaanottaja: Miettinen Raija

Jos uutiskirje näkyy väärin, klikkaa tästä

Jytyn sähköinen liittyminen on otettu käyttöön!

24.6.2010

Jytyn ja Jytyn työttömyyskassan jäseneksi voi nyt liittyä helposti sähköisellä liittymishakemuksella.

Jytyssä toteutettiin 23.6.2010, toimintasuunnitelmassa ollut OpenForms-osio,  jolla mahdollistettiin  jäseneksi liittyminen suoraan myös webin kautta. Jäsenet voivat nyt siis liittyä suoraan yhdistysten jäseneksi  jytyn nettisivujen kautta  sähköisellä liittymishakemuksella.  Uudistus tukee strategiaamme jossa painottuvat nykyaikaisuus ja oikeudenmukaisuus palveluissamme ja toimintatavoissamme. Tehokkaat palvelut ovat lähellä jäsentä ja nopeasti saatavilla. Olemme edelläkävijä jäsenistölle tuotetuissa sähköisissä palveluissa

Mitä yhdistyksen pitää nyt huomioida

Sähköisen liittymisen kautta jäsenyysprosessi nopeutuu, koska liittymislomake tulee suoraan liittoon. Jäsenrekisteritiimi siirtää sen suoraan Lyyti-jäsenreksiterijärjestelmään ja sen jälkeen lähetää siitä tiedon sähköpostitse yhdistyksen jäsenasiainhoitajalle sekä tekstiviestin jäsenelle että hakemus on käsittelyssä.

Yhdistykselle ei siis näistä liittymisistä enään tule paperista liittymislomaketta erikseen, vaan jahon tehtävänä on huolehtia uudet jäsenet hallituksen hyväksyttäviksi esim tulostamalla sähköpostit. Jäsenet on siirretty jo liiton jäsenreksiterissä lyytiin.

Hakemuksessa jäsen ilmoittaa miten jäsenmaksu peritään. Työnantajaperinnässä hän tulostaa liittymisvaiheessa perintävaltakirjan, jonka toimittaa suoraan työnantajalle (palkanlaskentaan). Perintämaksuvaltakirjan kopion työnantaja tai jäsen voi jättää maksutta postin kuljetettavaksi liittoon, josta ne toimitetaan yhdistykseen.

Mikäli yhdistyksen hallitus ei jostain syystä hyväksy jäsenyyttä on siitä otettava välittömästi yhteys jäsenreksiteriin!.

Miten jäsen liittyy?

Jäseneksi liitytään suoraan klikkaamalla jytyn nettisivun -Liity Jytyyn- kuvan kautta, josta pääsee varsinaiselle liittymissivulle. Tältä sivulta jäsen näkee vielä tietoja Jytyn jäsenyydestä ja klikkaamalla sivulla olevaa -Liity nyt banneria, aukeaa sähköinen liittymislomake.

Lomakkeessa jäsen täyttää pyydetyt kohdat. Useissa kohdissa on apuna pudotusvalikot, sekä vielä erillisiä ohjeita miten toimia. Valitsemalla yhdistyksen tulee näkyviin yhdistyksen numero ja jäsenmaksupronsentti jotka ohjelma hakee automaattisesti tietokannastamme. Täytettyään lomakkeen niin samat tiedot siirtyvät  jäsenmaksuvaltakirjaan, jonka jäsen voi tulostaa ja toimittaa palkanlaskentaan.

Lisätietoja

Sähköisestä liittymisestä listäetoja antaa koko jäsenrekisteritiimimme puh. 020 7893730

Huom!

Sähköisen liittymisen laajempi tiedotus jäsenistölle aloitetaan heti kesälomien jälkeen. Jo nyt kannattaa kuitenkin markkinoida tätä liittymiskanavaa omissa tiedotteissa ja kotisivuilla, koska esim nuoret kesätöissä olevat ovat netin suurkäyttäjiä jotka mielummin liittyvät tätä kautta jäseneksi.

Muistakaa myös että jäsenreksiteristämme tulevat jäsenhakemukset menevät jäsenasianhoitajan sähköpostiin. Mikäli tiedätte että jäsenasiainhoitaja on poissa niin vaihtakaa siksi aikaa opendorassa jäsenasianhoitajan sähköpostiosoitteeksi sellainen osoite jota luetaan. Muuten jäsenhakemukset jää yhdistyksenne hallitukselta saamatta.

Jäsenyyden kulku

• Jäseneksi haluava täyttää netissä sähköisen hakemuksen sekä tulostaa työnantajalle toimitettavan perintävaltakirjan.
  • Hakemus lähtee liiton jäsenrekisteriin jossa se tarkistetaan ja hyväksytään.
  • Jäsenelle lähtee teksti- tai sähköpostiviesti että hakemus tullut perille ja jäsenyys käsittelyssä
  • Hakemus siirtyy Lyyti jäsenrekisterijärjestelmään. Jäsenrekisteristä sähköinen hakemus lähtee yhdistyksen jäsenasiainhoitajalle sähköpostilla.
  • Työnantaja toimittaa allekirjoitetun perintäsopimuksen liittoon, josta se toimitetaan yhdistykselle.
  • Liitto toimittaa jäsenelle uuden jäsenen paketin ja jäsenkortin