Lähettäjä: Viestinta [Viestinta@jytyliitto.fi]
Lähetetty: 2. lokakuuta 2009 14:26
Aihe: EdunvalvontaINFO 8/2009

Liitteet: EDUNVALVONTAINFO 8.2009.doc

Ohessa liitteenä ja alla tekstikentässä Liisa Aution kokoama EdunvalvontaINFO 8/2009. Lähetetty yhdistyksiin, luottamusmiehille ja hallinnolle sähkpöpostitse. On talletettu myös OmaNettiin kohtaan Ajankohtaista -> Tiedotteet kuten aiemmatkin.

-------------------------

EdunvalvontaINFO 8/2009

Sisältö:

1. Jytyn pj. Merja Ailus videolla

2. Vuoden 2009 sttk-lainen luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu - haku päällä nyt

3. Valtiovarainministeriön tiedotuksia

4. Tilaa heti Yhteistoiminta ja työelämän kehittäminen - kirja työvälineeksesi

5. H1N1 ja erityisäitiysraha

1. Jytyn pj. Merja Ailus videolla

Katso Jytyn pj. Merja Ailuksen nettivideo os. http://www.youtube.com/watch?v=hFuceD9HW6I

Tätä videota pääset katsomaan myös Jytyn etusivulta.

Sttk:n liittokokous pidetään 5.-6.11.2009. Niihin liittyen lisää nettivideoita löytyy Sttk:n sivuilta os.

Sttk hakee ehdokkaita vuoden 2009 sttk-laiseksi luottamusmieheksi JA sttk-laiseksi työsuojeluvaltuutetuksi. Valinnalla Sttk haluaa korostaa henkilöstön edustajien työn merkitystä.

Valintamenettelyä on suoraviivaistettu viime vuotisesta: nyt ehdokkaiden etsintään osallistuvat Sttk:n koulutusverkosto ja Työelämän kehittämisen valmisteluryhmän jäsenet. Jytyllä on edustus molemmissa ryhmissä.

Vinkkejä: Kriteerit, joiden perustella vuoden 2009 luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu valitaan, löydät os. http://www.sttk.fi/fi-FI/vuodenhed

Jytyläiset voivat lähettää 11.11.2009 klo 16:00 mennessä ehdotuksensa os. liisa.autio@jytyliitto.fi  tai kirjallisina os. Liisa Autio, Jyty,  Asemamiehenkatu 4, 00520 Helsinki.

Ehdotukset toimitetaan Sttk:hon, jossa valinta tehdään 18.11.20009. Tulokset julkaistaan Sttk:n valtuustossa 10.-11.12.2009.

Muistathan, että jytyläiset ovat pärjänneet näissä kisoissa hyvin: viime vuonna jytyläinen plm Ella Kiljunen voitti lm-kisan, ja Kaarina Häkkilä voitti pari vuotta sitten kirjoituskilpailun, joka koski työssä jaksamisasioita !

3. Valtiovarainministeriön tiedotuksia

Vinkki: Otapa tavaksesi käydä valtiovarainministeriön nettisivuilla, jonne pääset tästä

Löydät sieltä paljon mielenkiintoista luettavaa, nyt esim. seuraavista ajankohtaisista aiheista:

- verotuksen painopisteen siirtymisestä

- vuoden 2010 talousarvioesityksestä

- taantuman pahin vaihe takanapäin

- palveluiden uudistaminen tuottavuuden keskiössä

- uusi kuntajakolaki edistää kuntarakenteen uudistumista

ym.

4.  Tilaa heti Yhteistoiminta ja työelämän kehittäminen - kirja työvälineeksesi

KT on koonnut samoihin kansiin ja julkaissut kirjasen, jossa on sopimukset, suositukset ja ohjeet, jotka koskevat työnantajan ja henkilöstön välistä yhteistoiminyaa, työhyvinvointia ja työsuojelua sekä työelämän kehittämistä ja tuloksellisuutta. Näistä kaikista on viime sopimuskierroksen jälkeen neuvoteltu KT:n ja henkilöstöjärjestöjen kanssa.

Vinkki: Tämä kirja on jokaisen pääluottamusmiehen, luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun työväline ja kuuluu niihin sopimuksiin ja normeihin, jotka työnantajan tulee antaa - kustannuksitta - heidän käyttöönsä. Ks. kirjan mainos os.

////////////////////////HUOM! TÄHÄN VIESTIIN EI VOI VASTATA//////////////////