Yhdistystiedote 1/2019
Hätäensiapukurssi (4h) ja EA1-ensiapukurssi (16h) yhdistystoimijoille

Hätäensiapukurssi 4h järjestetään Oulussa ma 25.2. klo 12-16 , jonne mahtuu vielä piirin työntekijöiden lisäksi yhdistystoimijoita. Ilmoittautumiset tarja.rossi@mll.fi. Koulutuspaikkana on piiritoimisto. Hinta 30 €/osallistuja.

EA1-ensiapukurssi 16h järjestetään Oulussa 12.-13.4. Koulutuspaikkana on Järjestötalo Kumppanuuskeskus. Kurssi on täynnä. Ilmoittautuneille on tulossa tarkempaa ohjeistusta.

Nivalaan, piirin pian avattavaan PerhePesään, on suunnitteilla oma Hätäensiapukurssi 4h (30 €/osallistuja) ja EA1-ensiapukurssi 16h (85 €/osallistuja) kevään aikana. Muutamat yhdistykset ovat jo ilmoittaneet mahdolliset osallistujamäärät, mutta jotta kurssit toteutuisivat, tarvitaan 15 osallistujaa/kurssi.

Ilmoitattehan Tarjalle (tarja.rossi@mll.fi) mahdollisimman pian, mikäli yhdistyksestänne olisi tulijoita. Pyrimme järjestämään kurssit ilta- ja viikonloppukoulutuksina.

Skype-valmennukset

MLL:n keskusjärjestö järjestää kuukausittain MLL:n paikallisyhdistysten vapaaehtoisille tarkoitettuja teemallisia Skype-valmennuksia. Valmennuksia toteutetaan pääsääntöisesti kerran kuukaudessa, sunnuntai-iltapäivisin.

Osallistuminen on mahdollista mistä päin Suomea tahansa. Osallistujamäärää /valmennus ei ole rajattu. Valmennuksista vastaavat keskusjärjestön työntekijät -teemasta riippuen - yhteistyössä piiriammattilaisten kanssa. Valmentajina toimivat järjestöpäällikkö Arja-Liisa Mauno, järjestösihteeri Satu Tolppanen sekä järjestötyön koordinaattori Heidi Kukkola.

LUE LISÄÄ TÄSTÄ

24.2.              Yhdistysnetti - tietoa ja työkaluja
10.3.              Jäsenhankinta / jäsentyö / jäsenrekisterin ylläpito
14.4.              Yhteistyöstä voimaa
5.5.                Kohtaaminen ja vuorovaikutus
25.8.              OK Sivis - koulutusten tukimuodot tutuksi
8.9.                Vapaaehtoisten rekrytointi /vapaaehtoispaikkojen näkyväksi tekeminen
22.9.              Viestintää vaikuttavasti ja vastuullisesti (some/verkko ym.)
17.11.            Taloudenhoito ja toiminnantarkastus, varainhankinta

Tarkempi ohjelma, majoitustarjoukset, osallistumismaksu, linja-auton reitti ja ilmoittautumislomake löytyvät TÄÄLTÄ. Ilmoittauduttehan 14.3. mennessä tarjoilujen ja linja-autokuljetuksen vuoksi.
MLL:n ansiomerkit

MLL:n liittohallitus myöntää ansiomerkkejä liiton ja sen tarkoitusperien hyväksi ansiokkaasti toimineille vapaaehtois-, luottamus- ja toimihenkilöille. Ansiomerkin luovuttaminen on arvokas tapa kiittää niitä, joiden työpanoksen katsotaan tukeneen järjestömme toimintaa jo lukuisia vuosia.

Ansiomerkkiesitysten tulee olla keskusjärjestössä 12.3. mennessä. Lue lisää Yhdistysnetistä
.
Lapset ensin -keräys

Lapset ensin -keräys järjestetään jälleen 1.4. alkaen. Keräyksestä tiedotetaan lisää helmikuussa, mutta voit jo nyt Yhdistysnetissä tutustua aiheeseen.
Piirin sääntömääräinen kevätkokous 18.5. Rantsilassa

Tarkempi paikka ja aika ilmoitetaan myöhemmin. Kokouskutsu ja piirin vuosikertomus 2018 lähetetään yhdistysten puheenjohtajille sähköpostitse viikolla 18.
Yhdistyksen tuki ja ohjaus

Piirimme oli viime vuoden loppuun asti jaettuna kahteen eri ohjausalueeseen yhdistysten ohjauksen osalta; eteläiseen ja pohjoiseen alueeseen. Molemmilla alueilla toimi oma vapaaehtoistoiminnan koordinaattori.

Vuoden 2019 alusta alkaen tätä aluejakoa ei enää ole ja yhdistysten ohjauksen ja tuen parissa työskentelee yksi vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, Piia Korkiakoski. Häneen voitte olla yhteyksissä kaikissa yhdistys- ja perhekahvilatoimintaan liittyvissä asioissa. Esimerkkejä yhteistyön mahdollisuuksista ovat vaikkapa toimitilojen tai vapaaehtoisten hankintaan liittyvät kysymykset, koulutukset, hallitustyöskentely jne.

Älä epäröi, ei ole liian pientä asiaa, josta voisit olla yhteydessä. Mietitään ja ratkaistaan yhdessä!

Yhteystiedot:
Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Piia Korkiakoski, piia.korkiakoski@mll.fi,

Yhdistysten toimintasuunnitelmat 2019

Toimintasuunnitelmat toivotaan lähetettävän piirin toiminnanjohtaja Eevaleena Isoviidalle (eevaleena.isoviita@mll.fi), jotta tietäisimme piirissäkin mitä toimintoja ja tapahtumia teillä on yhdistyksissänne kuluvan vuoden aikana.

Piiritoimiston tuotevaraston loppuunmyynti

Tukituotteiden myynti lopetetaan, koska tarvitsemme työntekijöillemme  lisää työtiloja uusien ja laajenevien toimintojemme myötä.

Myymme jäljellä olevat MLL:n tuotteet (mm. Isä- ja äiti-paidat, lasten paidat ja sukat) sekä piirin hankkimat tuotteet (tauluja, kirjoja, kortteja, kasseja yms.) yhdistyksillemme, jotka haluavat jälleenmyydä näitä erilaisissa tapahtumissa ja kerätä varoja yhdistyksen toimintaan. Hinta on puolet alkuperäisestä hankintahinnasta.

Turvavälineiden (vauvojen turvakaukalot, lasten turvaistuimet, matkasängyt ja -rattaat sekä syöttötuolit) vuokraustoiminta jatkuu normaalisti ja välineistöä on uusittu.

Tiedustelut:
Järjestöassistentti Tiia Ung, tiia.ung@mll.fi
Järjestökoordinaattori Tarja Rossi, tarja.rossi@mll.fi.

Talvisin terveisin,

Eevaleena
ja koko piirin henkilökunta

Piiritoimiston yhteystiedot
Yhdistystiedote lähetetään kaikille paikallisyhdistysten puheenjohtajille. Jos et halua saada enää tiedotetta, päivitäthän yhteystietosi Yhdistysnettiin.