Subject: Hiihtoliiton seurakirje 13.10.2021
From: Suomen Hiihtoliitto ry - Tiedotus <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Oct 2021 15:05:48 +0000

Jos viesti ei näy oikein avaa se selaimeesi tästä ><https://nibo3.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/showHTML.do?ticket=88b47a437fa2691eca2d581f1b2ab7fc&met=1260407&page=1>

[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=11596909&ticket=4cb53a17914fec688d2cbe5290ca38f7&type=original&report=false&haslink=false&met=1260407]
________________________________

Hiihtoliiton seurakirje

Tämä on Hiihtoliiton tiedote ajankohtaisista asioista jäsenseuroille ja -piireille sekä lumilajien asioista kiinnostuneille. Välitättehän tiedotteen eteenpäin seurassanne. Uutiskirjeiden postituslistalle voi liittyä täällä<https://fi.surveymonkey.com/r/seuratoiminta-uutiskirje>. Mikäli seuranne tai piirinne yhteyshenkilö on vaihtunut tai ette halua enää vastaanottaa tiedotteita, ilmoitattehan siitä sähköpostitse: [email-masked]<mailto:[email-masked]>.

________________________________

Tule mukaan kaikille avoimeen seuraneuvotteluwebinaariin 16.10.

Syksyn seuraneuvottelupäivä järjestetään tulevana lauantaina 16.10. kolmetuntisena webinaarina klo 9-12. Aamupäivän aiheina ovat seuran kulttuuri menestystekijänä, vastuullisuus lumilajeissa ja kilpailujen ja tapahtumien livestriimaus.

Neuvottelupäivä on avoin kaikille kiinnostuneille!

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 15.10. klo 12 mennessä!<https://hiihtoliitto.fi/seuratoiminta/seuraneuvottelupaivat/>
[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=12244300&ticket=2dcc39bb5a6bf8b13f72e6ad3407ea6b&type=original&report=false&haslink=false]

________________________________

[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=5666169&ticket=c331a19f7e8e69d93a823211441c2635&type=original&report=false&haslink=false]

Kilpailukalenteri 2021-2022

Maastohiihdon kilpailukalenteri julkaistaan viikolla 42. Mäkihypyn ja yhdistetyn kalenteri on jo julkaistu. Tästä Hiihtokalenteriin.<https://hiihtokalenteri.fi/>

Jos joku kilpailuja järjestävä seura ei ole saanut Svean lomakkeita täytettäväksi, olkaa pikaisesti yhteydessä [email-masked]<mailto:[email-masked]>. Lisätietoa löytyy Hiihtokalenterin seurakäyttäjien etusivulta.

Maksun siirtäminen Kilmossa seuran hoidettavaksi toteutetaan aikaisintaan vuoden vaihteessa. Siihen asti ilmoittautumisen tekijä (kilpailija/huoltaja/seura) suorittaa myös osallistumismaksun.

Seuroille suunnatuista Kilmo-koulutuksista tiedotetaan mahdollisimman pian.

Kilpailujen viimeinen ilmoittautumisaika on muuttunut keskiyöstä klo 19:ään. Muut kilpailusääntöpäivitykset julkaistaan lokakuun aikana.

________________________________

Hopeasommassa myös 16-sarjoilla XCX-kilpailu

Maastohiihdon Hopeasomman loppukilpailussa maaliskuussa Taivalkoskella 14-sarjalaisten lisäksi myös 16-sarjalaiset hiihtävät XCX-suksikrossikilpailun. Alun perin 16-vuotiaiden kilpailuohjelmassa oli perinteisen hiihtotavan sprintti. XCX uutena kilpailumuotona halutaan ajaa nuorten kilpailuohjelmaan sisään tällä kaudella ja muutos helpottaa myös kisapäivän läpiviemistä Taivalkoskella. Katso tästä kilpailutiedot Hiihtokalenterissa.<https://hiihtokalenteri.fi/maastohiihto/18-03-2022-hopeasomman-loppukilpailu>

________________________________

Startti Ladulle

Vielä ehdit mukaan seurojen Startti Ladulle -tapaamisiin! Tarkista jäljellä olevat tapahtumat ja ilmoittaudu mukaan täällä.<https://hiihtoliitto.fi/seuratoiminta/seurakehittamisen-latu/>

Tapaamiseen voi osallistua niin monen henkilön voimin kuin seura haluaa. Tapaamiset ovat maksuttomia ja osallistujille tarjoillaan kahvia ja pientä purtavaa.
[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=8583887&ticket=2a503fbd9fb366ab78f98a7decf6fb72&type=original&report=false&haslink=false]

________________________________

[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=11980853&ticket=f23b8416f33ae728bc9bfa0c8d788362&type=original&report=false&haslink=false]

Seurawebinaarit

Seuraavissa webinaareissa ovat aiheina:

16.10. Seuraneuvottelupäivä

28.10. Seuratuki-info

9.11. Latu Lentoon – mäkihypyn ja yhdistetyn webinaari

Ilmoittaudu mukaan täällä<https://hiihtoliitto.fi/seuratoiminta/seurawebinaarit/>.

________________________________

Tuiskun Lajikoulut syksyn ja talven harjoitteluun

Tuisku tarjoaa valmiita lajikouluja pienten hiihtäjien ja mäkikotkien ohjaamiseen. Paketit sisältävät valmiit tuntisuunnitelmat ja materiaalit seuran käyttöön. Ohjaajalla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta lajien valmennuksesta.

Latukone-, Mäkikotka- ja Lumitykki-koulut tarjoavat liikunnan iloa sekä sulanmaan että lumikauden harjoitteluun. Lumilajikoulu innostaa lapsia yleisesti talvilajien pariin ja Skabailut-opas tarjoaa ohjaajalle vinkkejä riemukkaisiin kisailuihin. Paketit materiaaleineen maksavat seuralle 3-8 €/lapsi. Seurat saavat itse hinnoitella koulut perheille.

Tutustu ja tilaa Tuiskun koulut täältä<https://www.lumilajitliikuttavat.fi/tuiskun-koulut/> tai [email-masked]<mailto:[email-masked]>.
[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=7871830&ticket=b98bda529af592bdb7b35f95616f279d&type=original&report=false&haslink=false]

________________________________

TD- ja kilpailujärjestäjien koulutus 30.-31.10.

Maastohiihdon teknisten asiantuntijoiden kertauskoulutus sekä eritoten tuleville SM- ja FIS-kisajärjestäjille tarkoitettu, mutta kaikille avoin kilpailujärjestäjäkoulutus järjestetään verkkokoulutuksena 30.-31.10.2021. Koulutusten ohjelmat ovat osittain yhteiset. Koulutusta on molempina päivinä noin klo 9-13, tarkemmat koulutusohjelmat julkaistaan pian.

Ilmoittaudu mukaan TD-koulutukseen<https://www.suomisport.fi/events/d13c11b8-9def-45e5-906b-31c84187b826> ja kilpailujärjestäjien koulutukseen<https://www.suomisport.fi/events/d9618776-de74-4402-af80-de37dc7187e4> 28.10. klo 12 mennessä.

________________________________

[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=11980926&ticket=d780644e0f97ea0e905c49b4d599b0f2&type=original&report=false&haslink=false]

Toimitko jo Tähtiseurassa?

Tule mukaan tavoittelemaan Tähtimerkkiä! Tähtiseura-tunnus on seuratoiminnan laadun lupaus seuran jäsenille sekä heidän lähipiirilleen ja tukijoilleen. Jokainen seura on tervetullut aloittamaan kehitysprosessin ja viemään sitä eteenpäin omaa tahtiaan. Haluatko mukaan? Lue lisää täältä<https://www.olympiakomitea.fi/seuratoiminta/tahtiseura-ohjelma/>.

________________________________

Tähtiseura- ja Fiksu seura -palkintojen haku auki 20.10. saakka

Vuoden Tähtiseura -palkintoa voi hakea:

- Lasten ja nuorten liikuntaa esimerkillisesti edistävä Tähtiseura tai Tähtiseuraksi matkalla oleva seura. Pääpalkinnoin arvo on 5000 €, lisäksi 14 seuraa palkitaan 1000 € palkinnolla.

- Aikuisliikuntaa esimerkillisesti edistävä Tähtiseura tai Tähtiseuraksi matkalla oleva seura. Pääpalkinto on 3000 €.

Fiksu seura -palkintoa voi hakea ympäristön kannalta fiksusti toimiva seura, paras toimintatapa palkitaan 2000 eurolla.

Lisätietoa täältä. <https://www.olympiakomitea.fi/seuratoiminta/tahtiseura-ohjelma/tahtiseuroille/palkinnot/>

________________________________

[https://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=10770025&ticket=aefd8bf7983e2ef5b9d4e207253dcb81&type=original&report=false&haslink=false]

________________________________

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43921&ticket=e4443802051763034b45bb9c2f5e3ad9&type=original]<https://www.facebook.com/skiteamfinland>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43916&ticket=e6c43548cfab9e08ce53d3a3a76f4c75&type=original]<https://twitter.com/xcteamfin>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43908&ticket=b9d203b6e90ca81622fb38903144f77b&type=original]<https://www.instagram.com/xcteamfin/>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43900&ticket=a26d7115d41f36728375c5c470a0e128&type=original]<https://www.youtube.com/channel/UC7bEjx3LrZ9sRzxTIU014Ig>

#xcteamfin

________________________________

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43921&ticket=e4443802051763034b45bb9c2f5e3ad9&type=original]<https://www.facebook.com/skijumpingteamfinland>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43916&ticket=e6c43548cfab9e08ce53d3a3a76f4c75&type=original]<https://twitter.com/finnjumper>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43908&ticket=b9d203b6e90ca81622fb38903144f77b&type=original]<https://www.instagram.com/sjteamfinland/>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43900&ticket=a26d7115d41f36728375c5c470a0e128&type=original]<https://www.youtube.com/channel/UC7bEjx3LrZ9sRzxTIU014Ig>

#sjteamfin

________________________________

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43921&ticket=e4443802051763034b45bb9c2f5e3ad9&type=original]<https://www.facebook.com/nordiccombinedteamfinland>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43916&ticket=e6c43548cfab9e08ce53d3a3a76f4c75&type=original]<https://twitter.com/ncteamfinland>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43908&ticket=b9d203b6e90ca81622fb38903144f77b&type=original]<https://www.instagram.com/ncteamfinland/>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43900&ticket=a26d7115d41f36728375c5c470a0e128&type=original]<https://www.youtube.com/channel/UC7bEjx3LrZ9sRzxTIU014Ig>

#ncteamfin

________________________________

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43921&ticket=e4443802051763034b45bb9c2f5e3ad9&type=original]<https://www.facebook.com/lumilajitliikuttavat>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43916&ticket=e6c43548cfab9e08ce53d3a3a76f4c75&type=original]<https://twitter.com/lumilajit>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43908&ticket=b9d203b6e90ca81622fb38903144f77b&type=original]<https://www.instagram.com/lumilajitliikuttavat/>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43900&ticket=a26d7115d41f36728375c5c470a0e128&type=original]<https://www.youtube.com/channel/UC7bEjx3LrZ9sRzxTIU014Ig>

#lumilajitliikuttavat

________________________________

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43921&ticket=e4443802051763034b45bb9c2f5e3ad9&type=original]<https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup>

[http://hiihtoliitto.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/getPublicFile.do?uuid=43908&ticket=b9d203b6e90ca81622fb38903144f77b&type=original]<https://www.instagram.com/hiihdonsuomencup/>

#schiihto

Suomen Hiihtoliitto | Valimotie 10, 00380 HELSINKI | Askonkatu 9 F, 4. krs, 15100 LAHTI | www.hiihtoliitto.fi<http://www.hiihtoliitto.fi>

Jos et jatkossa halua meiltä sähköpostia, klikkaa tästä ><https://nibo3.materialbank.net/NiboWEB/hiihtoliitto/unsubscribe.do?ticket=88b47a437fa2691eca2d581f1b2ab7fc&met=1260407&page=2>